Přihlásit se k odběru newsletteru

    Další diskuzní setkání proběhlo na téma kanceláře budoucnosti. Řeč byla o současné situaci na kancelářském trhu v Praze, o pojetí moderní kanceláře, designu i funkčnosti a o globálních trendech pracovního prostoru. Hosty byli Jakub Klaška, Roman Vrtiška, Pavel Novák a Milan Začal. Všichni čtyři řečníci pojali svoji část přednášku po svém, a to podle toho, čemu se ve svém oboru věnují a čemu nejvíce rozumí. Posluchačům se tak dostalo možnosti dozvědět se, jak se říká od každého trochu.


    Prvním, kdo na diskuzním setkání vystoupil, byl Jakub Klaška, architekt ve společnosti Zaha Hadid Architects. Ve svých dvaceti minutách se věnovat „vývoji pracovního místa ve věku algoritmů“. Vysvětlil účastníkům, jakým způsobem lze pomocí algoritmů navrhovat kancelářské prostředí.  „Pro efektivitu práce je důležitá vzájemná kolaborace. Nejvíc kolaborace funguje v prostoru, rohy moc nefunguji. A zároveň proto, abychom spolu v práci mohli navazovat kontakt, na sebe ale potřebujeme vidět,“ shrnul Klaška.

    Druhý řečníkem byl Roman Vrtiška, významný český designér a architekt, který mluvil hlavně o tom, na co je třeba se při navrhování kancelářských prostorů zaměřit. Zmínil například, jak uchopit přechody mezi jednotlivými částmi kanceláří, jak podpořit pohyb v kanceláři, jak pracovat s materiály a mnoho dalšího.

    Jako třetí vystoupil Pavel Novák ze společnosti Knight Frank. Pavel se věnoval důležitým strategickým prvkům, na které je třeba při zařizování interiéru kanceláří dbát. Zmínil například snahu o odlišení, válku o talent, kulturu, jídlo a pití a samozřejmě náklady.

    Posledním řečníkem byl Milan Začal, spoluzakladatel coworkingové platformy TechoCon. Milan jako velký milovník umění, svoji část přednášky zaměřil právě na umění v kancelářích. Ve svých dvaceti minutách se pokusil posluchačům představit recept na to, jak být inovativní, ale nenechat se pohltit trendy, které se vždycky objeví. Jeho řešením je umění. „Umění tady bylo před tisíci lety a bude pořád. Použijte ho do interiéru a uvidíte, že nebudete litovat,“ vysvětlil Začal.

    Diskuzní setkání bylo opět velmi povedenou akcí. Děkujeme coworkingovému prostoru HubHub, že nám poskytl prostory pro setkání. Děkujeme všem, kteří se zúčastnili a vytvořili tak skvělou atmosféru. Těm, kterým to tentokrát nevyšlo, dáváme k dispozici alespoň prezentaci. Můžete si ji stáhnout zde. Věříme, že se uvidíme na dalším diskuzním setkání, o kterém vás budeme včas informovat.

    Budeme se těšit.