Pražský hotel Don Giovanni mění vlastníka. Nově patří skandinávskému fondu Wenaasgruppen

Pražský hotel Don Giovanni mění vlastníka. Novým majitelem se stane skandinávský rodinný fond Wenaasgruppen. Provozovatelem zůstane český řetězec Czech Inn Hotels. V tiskové zprávě to uvedla společnost Cushman&Wakefield, která při prodeji hotelu zastupovala zahraniční hotelový investiční fond Mornington Capital.

Smlouva byla podepsána minulý týden, cena obchodu není zveřejněna. Podle Davida Natha z Cushman&Wakefield se ale podařilo dosáhnout maximální ceny.


Podle společnosti Cushman&Wakefield jde o druhou největší uzavřenou hotelovou transakci v letošním roce po prodeji hotelu InterContinental. Investiční trh s hotelovými nemovitostmi je podle Natha ve velmi dobré kondici a poptávka ze strany investorů je obrovská. V Praze 1 je velkých hotelových nemovitostí na prodej nedostatek. „Proto investoři volí i širší centrum Prahy, jako je lokalita Žižkova, kde se Don Giovanni nachází. Výkonnost hotelů se za poslední roky výrazně zlepšila, což také pomohlo k dosáhnutí maximální ceny,“ uvedl Nath.

Christopher Eddis z prodávající společnosti Mornington Capital ocenil, že hotel bude nadále provozován pod značkou Czech Inn Hotels, která je 15 let operačním partnerem Morningtonu. „Pokračující investice kupujícího zajistí i další růst a vylepšení hotelu, který se od roku 2015 zásadně proměnil,“ dodal.

Hotel na pomezí Žižkova, Vinohrad a Strašnic nabízí 412 pokojů a disponuje 30 konferenčními sály s celkovou kapacitou 2000 míst. Stavba byla zahájena v roce 1993 a hotel byl slavnostně otevřen na jaře 1995. Hotel pojmenovaný podle Mozartovy opery původně provozoval řetězec Rogner. Od března 2000 byl jediným provozovatelem německý hotelový řetězec Dorint Hotels & Resorts, který ho v roce 2015 prodal. Hotel přezdívaný někdy „růžový dort“ je v anketách médií Pražany často označován jako jedna z nejošklivějších staveb v metropoli.

Řetězec Czech Inn Hotels, který zůstává provozovatelem hotelu Don Giovanni, je jednou z největších tuzemských manažerských společností v České republice. V její síti je 20 hotelů, včetně bývalého luxusního hotelu Kempinski, nyní The Grand Mark. V nedávné době společnost koupila například Plaza Hotel Prague v Praze 7.

586*140
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies, abychom vám mohli poskytnout co nejlepší uživatelský zážitek. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.