Pražský bytový trh v roce 2017: Central Group

Developer Central Group loni prodal 1012 nových bytů za 5,1 miliardy korun. Počet prodaných bytů se meziročně snížil o 18,6 procenta, příjmy z jejich prodeje klesly o tři procenta. Letos firma plánuje prodat zhruba 1000 bytů v 15 lokalitách, uvedla mluvčí společnosti Marcela Fialková.


Příjmy z prodeje však zůstaly téměř na úrovni z roku 2016, a to zejména kvůli prudce rostoucím cenám nových bytů. Podle společných údajů Trigemy, Skanska Reality a Central Group vzrostla loni na konci září průměrná cena nových prodaných bytů v Praze meziročně o 19,6 procenta na 83 150 korun za metr čtvereční. Za poslední dva roky byty zdražily o více než 40 procent.

Dalším důvodem zachování příjmů bylo to, že Central Group prodal v porovnání s předloňským rokem více dražších bytů poblíž centra. Šlo například o projekty Rezidence Park Nikolajka nebo Rezidence Na Bertramce v Praze 5. Nejprodávanějšími projekty byly Jižní výhledy ve Stodůlkách, Letňanské zahrady a Nad Modřanskou roklí.

„Loňský rok byl pro nás ve znamení rekordních akvizic. Investovali jsme 2,5 miliardy korun a podařilo se nám získat z pohledu rezidenčního trhu několik velmi perspektivních pražských lokalit,“ uvedl majitel Central Group Dušan Kunovský. Šlo například o pozemky proti Thomayerově nemocnici v Krči, areál Tesly Hloubětín nebo sídlo společnosti Cetin na Žižkově.

Z větších developerských firem zveřejnil výsledky za loňský rok také Finep. Prodal 438 nových bytů, meziročně zhruba o třetinu méně. Tržby z prodeje novostaveb firmě klesly o pět procent na 2,26 miliardy korun. Podle odhadu se počet nových prodaných bytů v Praze loni snížil o necelou pětinu na 5500. Přesné výsledky budou známy koncem ledna.

586*140
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies, abychom vám mohli poskytnout co nejlepší uživatelský zážitek. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.