Češi mohou do bydlení investovat průměrně 2,3 milionu Kč, ukázal průzkum

Zhruba 2,3 milionu Kč je připraven investovat do svého bydlení průměrný Čech. Částka je při současných cenách nemovitostí ale tak nízká, že odpovídající bydlení by si mohla dovolit necelá pětina lidí, kteří ho hledají. Vyplývá to z dnes zveřejněných výsledků průzkumu realitního serveru Bezrealitky.cz, který vypracovala agentura STEM/MARK na vzorku více než 1000 respondentů.


Po vlastním bydlení touží podle průzkumu devět z deseti lidí, kteří momentálně bydlí v podnájmu nebo u rodičů. Výjimku tvoří prakticky pouze lidé důchodového věku, kteří bydlí u svých dětí.

Množství peněz, které lidé mohou do bydlení investovat, se liší podle regionu. V Praze jsou lidé schopni investovat do nového bydlení 3,5 milionu korun. Kolem tří milionů na bydlení si dokážou připravit obyvatelé Jihomoravského a Plzeňského kraje. Nadprůměrnou sumu kolem 2,5 milionu korun mohou do bydlení vložit také Středočeši a obyvatelé Olomouckého a Libereckého kraje. Naopak pouhý milion korun mají v průměru připraveni lidé z Moravskoslezského a Karlovarského kraje a na Vysočině.

Výše možné investice do vlastního bydlení se liší také podle věku, zjistil průzkum. Platí, že čím jsou lidé starší, tím je částka nižší.

Pokud se udrží současná cena nemovitostí, lidé odhadují, že na bydlení dokážou nastřádat nejdříve za pět let. „Mnozí dokonce rezignovali a věří tomu, že vlastní bydlení si pořídí až jejich děti,“ uvedl výkonný ředitel serveru Bezrealitky.cz Hendrik Meyer.

Podle Meyera se zároveň začíná vytvářet vysoký přetlak u nájemních bytů a domů. „O pronájmy začínají mít zájem i lidé v regionech. Zatím tu však není nabídka tak široká, neboť majitelé nemovitostí pronájem doposud nevnímali jako dobrý způsob, jak svou nemovitost zhodnocovat,“ dodal.

586*140
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies, abychom vám mohli poskytnout co nejlepší uživatelský zážitek. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.