Ústí nad Orlicí přestaví kanceláře bývalé textilky na městské byty

Ústí nad Orlicí hodlá přestavět administrativní budovu bývalé textilky Perla na bytový dům, v přízemí budou obchody. Náklady odhaduje na 120 milionů korun. Město vydělá na pronájmech či prodeji bytů. ČTK to řekl starosta Petr Hájek (Oušťáci).


„Číslo se jeví pro velikost našeho města abnormální, ale když ho rozložíme zhruba do pěti let, tak investice financovatelná je. Pronájmy a prodeje přinesou peníze do městské kasy zase zpět,“ řekl Hájek.

Město si nechá zpracovat projekt. V investičním záměru uvažuje v druhém a třetím nadzemním podlaží o výstavbě 25 bytů, z toho bude sedm garsonek, 17 bytů do 100 metrů čtverečních a jeden byt větší než 100 metrů čtverečních. Část plochy zbude pro kanceláře. V přízemí mají být prodejny nebo kavárna.

„Věřím, že o byty v centru města bude zájem. Administrativní budova je poměrně velká, tolik kanceláří město nepotřebuje. V zásobníku máme zájemce, kteří si pronajmou komerční plochy v přízemí, máme jejich požadavky, abychom věděli nároky na metry čtvereční,“ řekl Hájek.

Areál zkrachovalé textilky Perla o rozloze 32 000 m2 město získalo za 30 milionů korun v říjnu 2010. Letos radnice dokončila rozsáhlou demolici nepotřebných staveb, k zemi jich šlo kolem 80 procent.

Na uvolněném místě postupně postaví dům dětí a mládeže za 55 milionů korun a parkovací dům za 51,5 milionu korun. Kraj plánuje v areálu stavbu budovy pro pro střední školu uměleckoprůmyslovou.

V bývalé Perle je v současnosti bezplatná parkovací plocha. Po demolici výrobních hal se proti dřívějšku téměř zdvojnásobila na 150 až 170 aut. Kromě parkoviště jsou v areálu ještě sklady, jídelna, bezpečnostní agentura, kanceláře, lékařská ordinace, autoškola a dvě prodejny.

586*140
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies, abychom vám mohli poskytnout co nejlepší uživatelský zážitek. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.