Deloitte: Prague Hospitality Report

Počet turistů roste rychleji než počet hotelových lůžek, jen do Prahy jich každoročně zavítá v průměru o 300 tisíc více. Nové lůžkové kapacity přitom přibývají jen nepatrně, jejich počet vzrostl za poslední dva roky pouze o 1,4 procent. Naopak kapacita nabízená přes platformy zprostředkovávající ubytování (např. Airbnb či HomeAway) se zvýšila ve stejném období o 34,1 procent. Na novém trendu vydělávají hlavně ubytovací platformy, zatímco města tratí.

Vyplývá to ze studie Deloitte Prague Hospitality Report.

Počet dostupných jednotek v Praze nabízených přes platformy sdíleného ubytování vzrostl v roce 2016 z 10 310 na téměř 14 tisíc v roce 2018. Jen v loňském roce tím Praha podle odhadů přišla o místní poplatky v rozmezí 88,5 až 124 milionů korun. V souvislosti s plánovanými změnami poplatků lze předpokládat, že suma dále naroste na více než 250 milionů korun.
Prague Hospitality Report

Vidina zajímavého výdělku přes platformy krátkodobého bydlení vytlačuje obyvatele z centra města. Očekáváme, že tento efekt bude pokračovat i směrem do širšího centra. Aktuální předpovědi totiž ukazují, že do roku 2025 přijede do Prahy každý rok o 330 tisíc turistů více než ten předchozí,“ říká Miroslav Linhart, partner a vedoucí oddělení nemovitostí Deloitte

Růst turismu a obliba sdílených platforem mají bohužel i negativní dopady na město nebo jeho části a také na místní trh s nemovitostmi. Na to vše legislativa a místní samospráva reagují pomalu. Reakcí by mohlo být nejen případné usměrnění sdíleného ubytování, ale i nová nabídka ze strany hotelů, která by zvýšila flexibilitu trhu,“ dodává Petr Hána, senior manažer oddělení nemovitostí Deloitte.

Studie se kromě Prahy zaměřila i na Amsterdam, Barcelonu, Budapešť a Vídeň. Projděte si kompletní výsledky zachycené v Prague Hospitality Report.

Stáhnout studii můžete přímo zde.

Zdroj: Deloitte | Ilustrační foto: Unsplash

586*140
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies, abychom vám mohli poskytnout co nejlepší uživatelský zážitek. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.