Loni Subterra dokončila například rekonstrukci věže Staroměstské radnice v Praze nebo zimní halu Škoda Icerink v Praze 10. Ta získala ocenění v anketě Stavba roku 2018.

Podle Fuchse se firma musela vypořádat například s tím, že v podzemním stavitelství měla v Česku pouze jednu stavbu, a to kolektor u Hlávkova mostu v Praze. „Jejím slavnostním předáním naše působení na domácím trhu v tomto oboru přinejmenším na nějakou dobu skončilo. Naštěstí však neskončilo v jiných zemích. Práce v zahraničí byla jediná cesta, jak si zachovat naše tunelářské dovednosti a kapacity,“ uvedl Fuchs.

Na Slovensku Subterra loni pokračovala ve stavbě železničního tunelu Milochov u Považské Bystrice, v Německu na silničních tunelech Spitzenberg a Herrschaftsbuck. „Stavění v cizích zemích je z mnoha důvodů složitější a náročnější než stavění doma. Přesto jsme loni v zahraničí realizovali 31 procent z celkového objemu provedených stavebních prací. Je to sice méně než v roce 2017, i tak je však tento podíl větší, než bychom si přáli,“ uvedl dále Fuchs.

Historie Subterry sahá do roku 1964. Tehdy jako odštěpný závod Želivka při samostatném útvaru Uranových dolů Příbram provedla první odpal na pokusné ražbě štolového přivaděče pitné vody ze Želivky do Prahy. Pokračovateli byly podniky Podzemní inženýrské stavby a Výstavba dolů uranového průmyslu a poté Subterra. V dubnu 1992 přešla Subterra na akciovou společnost. V roce 2004 se stala součástí skupiny Metrostav. Na konci loňského roku v ní pracovalo 593 lidí, meziročně o pět méně.

Skupině Metrostav loni stouply tržby meziročně o 12,5 procenta na 35,1 miliardy korun. Čistý zisk se zvýšil více než čtyřnásobně na 743,2 milionu korun.

Výsledky Subterry od roku 2003:

Rok Čistý zisk (mil. Kč) Tržby (mld. Kč)
2003 46,76 4,62
2004 8,69 4,01
2005 110,37 4,08
2006 140,97 3,66
2007 77,17 4,12
2008 1,70 4,42
2009 58,31 3,99
2010 158,90 4,60
2011 151,23 4,32
2012 141,92 3,97
2013 40,52 4,16
2014 35,97 3,95
2015 78,28 5,05
2016 259,34 3,17
2017 30,61 5,91
2017 132,90 4,62

Zdroj: Sbírka listin